W Polsce – ograniczenia obejmą pojazdy o DMC powyżej 12 tony, z wyjątkiem między innymi dla przewozu ładunków szybko psujących się, a także dla pojazdów powracających do Polski po wykonaniu transportu międzynarodowego. Pełen harmonogram jest następujący:
Niedziela, 30 kwietnia, zakaz między 18.00 a 22.00
Poniedziałek, 1 maja, zakaz między 8.00 a 22.00
Wtorek, 2 maja, zakaz między 18.00 a 22.00
Środa, 3 maja, zakaz między 8.00 a 22.00
Niemcy, Czechy oraz Słowacja – Ograniczenia obejmą samochody o DMC powyżej 7,5 tony. W każdym z tych państw obowiązują też stałe zakazy niedzielne, co w praktyce oznacza aż dwa dni z utrudnieniami. Pełen harmonogram jest tutaj następujący:
Niemcy:
Zakaz niedzielny, 30 kwietnia, między 0.00 a 22.00
Zakaz świąteczny, poniedziałek, 1 maja, między 0.00 a 22.00
Czechy:
Zakaz niedzielny, 30 kwietnia, między 13.00 a 22.00
Zakaz świąteczny, poniedziałek, 1 maja, między 13.00 a 22.00
Słowacja:
Zakaz niedzielny, 30 kwietnia, między 0.00 a 22.00
Zakaz świąteczny, poniedziałek, 1 maja, między 0.00 a 22.00
Francuskie zakazy mogą być o tyle istotne, że Brytyjczycy zaplanowali na piątek, 28 kwietnia, wielki protest urzędników, mogący sparaliżować przeprawy przez Kanał La Manche. We Francji przewidziano standardowy zakaz sobotnio-niedzielny, a także zakaz świąteczny w poniedziałek. Dotyczy to samochodów ciężarowych o DMC powyżej 7,5 tony, a harmonogram jest przy tym następujący:
Start zakazu: sobota, 29 kwietnia, godzina 22.00
Koniec zakazu: poniedziałek, 1 maja, godzina 22.00
Co jednak ważne, Francja posiada specjalny wyjątek dla pojazdów jadących do lub z Calais, w związku z przeprawami z lub do Anglii. Pojazdy te mogą poruszać się autostradą A16 między Calais a belgijską granicą także w niedziele oraz święta. To w praktyce więc oznacza, że nawet w czasie obowiązywania powyższego zakazu będzie można przedostać się znad Kanału La Manche do krajów Beneluksu. W Belgii, jak i w Holandii zakazów ruchu dla ciężarówek po prostu się nie stosuje.
40ton.net
Najnowsze komentarze